Uitgeefconcept >


Bladformule | Oplage, verspreiding en adverteerdersvoordelen | Tarieven & Formaten  | Aanleverspecificaties 

Bladformule >


Het redactioneel umfeld is gebaseerd op voorlichting en de status van de Coronacrises begin augustus 2021. De uitgave blijft verre van hoogdravende virologische beschouwingen en al te gedetailleerde verhandelingen over pandemieën, immuniteit en diepgaande medische issues. Op een populaire en begrijpelijk wijze wordt inzicht gegeven in zaken die aan de praattafels van Hilversum niet zelden voor de nodige verwarring hebben gezorgd. De krant pretendeert te staan voor een heus bewaarexemplaar waarin zinvolle, lees- en bruikbare informatie. 

 

Uitvoering

De Nationale Corona Krant wordt uitgegeven op tabloid-formaat in een omvang van 48 pagina's full colour. Maar liefst 30 pagina's (!) zijn ingeruimd voor redactionele artikelen.  

 

Inhoud (gedeeltelijke forecast)

  • Interview met de populaire Diederik Gommers (intensieve zorg als medisch specialisme). Gommers is werkzaam als intensivist bij het academisch ziekenhuis Erasmus MC in Rotterdam en voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care. Bekend van Op1 en Jinek, 'M' en actualiteitenprogramma's als EenVandaag en Nieuwsuur. Als bijzonder hoogleraar aan de Erasmus Universiteit geldt Gommers als de expert op het gebied van intensivecaregeneeskunde. 
  • Voortgang vaccinatiecampagne
  • Hoe en wat over het Outbreak Management Team
  • Wat is COVID-19
  • Twee uitgebreide repo's over de gekozen goede doelen (zie hier)
  • De stand van zaken als het gaat om het betaald voetbal, de Olymische Spelen, de Tour, het EK Voetbal, de GP van Zandvoort en tal van andere verdaagde mega-events en competities.
  • De Nederlandse economie in doodsstrijd. Het dilemma: gezondheid versus economie
  • Berichten van het Ministerie van Volksgezondheid
  • Mondkapjes of niet
  • Het effect van de steunmaatregelen als TOZO, TOGS voor de kleine ondernemers en de miljarden voor de vitale sectoren
  • Transcripten van persconferenties van Premier Rutte
  • Hoe nu verder.......

 

Oplage, verspreiding en adverteerdersvoordelen >


 

De oplage is 1.5 miljoen exemplaren en wordt merendeels verspreid in verstedelijkte gebieden. De uitgave kent 12 regionale edities (provincies) die zich onderscheiden op een 4-tal wisselpagina's met lokale, regionale en bovenregionale adverteerders.

 

De verspreiding vindt in de eerste week van augustus 2021 plaats via de leestafels in de wachtruimten van ziekenhuizen (36.000, 120 maal 300 exemplaren), verzorgingstehuizen (235.000, 2.355 maal 100 exemplaren), wachtruimten van huisartsen (395.000, 7.900 maal 50 exemplaren), tankstations van de vijf grootste oliemijen (145.000, 1.455 maal 100 exemplaren)  en 1.4 miljoen huis-aan-huis in de 20 grootste steden van Nederland en de agglomeraties ervan.

 

In een staatje:

120 leestafels in de wachtruimten van ziekenhuizen           0036.000

2355 verzorgingstehuizen (100 per)                                    0235.000

7.900 wachtruimten van huisartsen (50 per)                        0395.000

1.455 tankstations van de vijf grootste oliemijen                  0145.000

1.4 miljoen huis-aan-huis in de 20 grootste steden             1.400.000 


 Totale oplage                                                                                               2.000.000

  


De adverteerdersvoordelen

Het aperte voordeel voor de adverteerder is even duidelijk als evident. De huidige crises heeft letterlijk een ieder aandacht. 

  • Adverteerders tonen hun maatschappelijk engagement en onderlijnen PR-wise met plaatsing van een advertentie hun betrokkenheid met de samenleving en steunen de kas van de twee geselecteerde goede doelen. 
  • De krant kent in tegenstelling tot een reguliere weekkrant op de advertentiepagina's een 'rustig' en strak beeld door de keuze van vaste formaten. Geen kakofonie van schreeuwende advertenties maar een chique weergave van thema-advertenties.
  • Voor zowel landelijke als regionale adverteerders zijn de tarieven in relatie tot de oplage buitengewoon laag. Dit wordt juist en vooral ook mogelijk gemaakt door de opbrengst uit 12 regionale edities. 
  • In de week van verspreiding heeft een dergelijke krant vanwege het thematische en aansprekende karakter vele malen meer impact dan een reguliere huis-aan-huis weekkrant. In betreffende week is het voor regionale of lokale adverteerders raadzaam het bestaande millimetercontract bij uitgevers van lokale kranten niet aan te spreken. De prijsstelling is bovendien van dien aard dat lokale adverteerders niet meebetalen voor ontvangers in de rest van Nederland
  • Selectieve adverteerderswerving zorgt voor een in commercieel opzicht high profile uitgave. In de landelijke advertentiekolommen uitsluitend ondernemingen met een hoog maatschappelijk profiel. 
  • De kosten zijn voor adverteerders als gift volledig aftrekbaar.

 

Tarieven en formaten >


Bladspiegel: 289 x 415 - Zetspiegel 260 x 385

 

Tarieven  landelijk adverteren (alle 12 regionale edities) > 

     

Formaat

Prijs

Formaat in mm

1/1

5.900,-

260 x 385

1/2 pag. liggend

3.290,-

260 x 191

1/2 pag. staand

3.290,-

128,5 x 385

1/3 pag. liggend

2.090,-

260 x 126,3

1/4 pag. staand

1.590-

128,5 x 191

1/4 pag. liggend

1.590,-

260 x 094

 

   

Tarieven regionaal adverteren >

     

Formaat

Prijs

Formaat in mm

1/1

2.490,-

260 x 385

1/2 pag. liggend

1.290-

260 x 191

1/2 pag. staand

1.290,-

128,5 x 385

1/3 pag. liggend

0.890,-

260 x 126,3

1/4 pag. staand

0.690,-

128,5 x 191

1/4 pag. liggend

0.690,-

260 x 094

1/8 pag. liggend

0295,-

128,5 x 094

 

   

 

Aanleverspecificaties >